torsdag 29 augusti 2013

Heeej...

Nu var det riktigt länge sen jag var här inne. Har inte haft nån blogginspiration överhuvudtaget, det kommer när det kommer liksom. 

Det jag har att bjuda på idag är ett recept. Håll till godo!

Sätt ugnen på högsta gradantal. 
In med oskalade sötpotatisar tills de är riktigt mjuka i köttet. 
Jag hade nog inne mina i en timma typ. 

Koka bitar av palsternacka tills de också är riktigt mjuka, och vid sidan av koka upp grädde eller mjölk tillsammans med en klick smör och gör palsternacksmos. Salta och vitpeppra.

När sötpotatisen har svalnat något så är det dags att gröpa ur dem, mosa köttet och smaksätt med lite olivolja och salt och peppar. 

Till mosen blandade jag crème fraîche med lite tapenade gjord på soltorkade tomater (ICAs) och lite pressad vitlök. 
Serverade med en vanligt stekt köttbit. 


Z

Inga kommentarer: