söndag 20 oktober 2013

Gårdagens middag. På begäran.

Förrätt;

Sparris
Bacon
Parmesan
Svartpeppar

Linda in tre-fyra sparrisar i två skivor bacon, krydda med peppar och strö över riven parmesan. In i ugnen ca 15-20 min på 225 grader. 


Huvudrätt; 

Börja med att blötlägga en keramikgryta. 

Grytbitar av nöt
Viltfond (inte mycket alls för den tog slut)
2 köttbuljongtärningar
Salt & peppar

Bryn köttet runtom och krydda. 
Lägg i grytan. 
Tillsätt en burk öl. 
In i ugnen på 225 grader i cirka 30 min. 

Tillsätt ett par skivade morötter, 1 klyftad gul lök, rotselleri, broccoli och lite bacon. Tillslut 1-2 förpackningar grädde. In i ugnen igen ca 30 min. 


Mums!!

Z

1 kommentar:

Becka sa...

OH MY!

Finns det nåt substitut till lergrytan eller måste jag genast införskaffa mig en sån? Och hur länge är det tänkt att den ska vara blötlagd?