fredag 6 december 2013

Kylskåpsrensning.

Idag var en helt ledig dag. Jag hade en massa planer på vad jag hade tänkt att göra men fick inte riktigt så mycket gjort. 
Har dock bakat en massa. Hallongrottor och Brysselkakor. 
Som vanligt när jag har mina hemmadagar så glömmer jag bort att äta så det blev en snabb rensning av kylen eftersom jag också behöver matlåda tills imorrn. 

2 kycklingfiléer
1 pkt jägarbacon
2 dl vispgrädde
1 dl crème fraîche 
2 tsk torkad timjan
1 msk kalvfond 
1 msk soja
Körsbärstomater
Salt & peppar

Skär kycklingen i bitar. Stek i olja och lägg i bacon i mindre bitar efter ett par minuter. Salta & peppra. 
Ha i crème fraîche, grädde, fond, soja och låt koka på medelvärme i ca 5 minuter. Ha i halverade tomater och låt bli varma. 

Jag kokade 2 skivade palsternackor tills de var riktigt mjuka och därefter värmde jag upp lite grädde och smör som jag hade i palsternackorna och gjorde puré på. Och salt & peppar så klart. 


Z

Inga kommentarer: